OMT-fysioterapeutti Vikke Moilanen

Valmistuin fysioterapeutiksi vuonna 2015 ja olen työskennellyt yksityisellä sektorilla tuki- ja liikuntaelin- sekä neurologisen fysioterapian parissa. Ala on vienyt mennessään ja pyrin päivittäin työskentelemään kehittääkseni itseäni fysioterapeuttina. Pääasiallinen osaamiseni on kaikkien tuki- ja liikuntaelinvaivojen ja kivun hoidossa. Neurologisessa fysioterapiassa pyrin tuomaan asiakkaan arkeen helpotusta omien vahvuusalueideni kautta – kaikilla meillä on samat rakenteet, ja senpä vuoksi myös tuki- ja liikuntaelin vaivojen arviointi sekä tarpeen mukainen kuntouttaminen on osa kokonaisuutta.

Oman osaamiseni kulmakivenä oman mielenkiinnon lisäksi on ollut säännöllinen kouluttautuminen. Valmistumisestani lähtien olen kouluttanut itseäni säännöllisesti vuosittain ja vuonna 2019 tein ison päätöksen ja päätin hakea OMT-fysioterapeutiksi pätevöittävään erikoistumiskoulutukseen. Koulutus on 2,5 vuotta kestävä ja sen aikana perehdytään tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoitamiseen tutkimusnäyttöön perustuen. Yhteisen sävelen löytämiseksi ja mahdollisimman hyvään tulokseen pääsemiseksi on kuitenkin tärkeää ottaa fysioterapiassa huomioon jokaisen ihmisen yksilölliset tekijät, ja soveltaa hoitomahdollisuuksia sen mukaan.

Erikoisosaaminen

• Tuki- ja liikuntaelimistön vaivat (erilaisista lihas-, nivel- tai hermoperäisistä syistä johtuvat oireet)
    • Niskavaivat

• Faskiamanipulaatio Stecco